¿Habla usted Español? Learn from Experts How to Prepare for Hurricanes

Hillsborough County workshops will cover a variety of storm-related topics

Hillsborough County, Fla. (July 9, 2019) - Hurricane preparations are best done during times of blue skies. Hillsborough County is making it easy for Spanish-speaking residents to learn how to get ready for a major storm with advice from experts during five workshops across the county in July and August.

The workshops will be conducted primarily in Spanish, with English translations available.

Residents can learn how to prepare themselves, their families, and their homes for an approaching storm, how to shelter safely, steps they can take now that will help with recovery, and what resources are available. Among the many topics, the workshops will cover when to evacuate, as well as sheltering information for persons with disabilities. The presentations will be conducted by County staff and the Charlie-Mike Regional Aviation Disaster Relief Group.

All workshops are at 6:30 p.m. Registration begins 30 minutes prior. The workshops are scheduled:

• Wednesday, July 10 at Bloomingdale Regional Library, 1906 Bloomingdale Ave. in Valrico
  • Wednesday, July 17 at West Tampa Branch Library, 2312 W. Union St. in Tampa
  • Wednesday, July 24 at SouthShore Regional Library, 15816 Beth Shields Way in Ruskin
  • Wednesday, July 31 at Seffner-Mango Branch Library, 410 N. Kingsway Road in Seffner
  • Wednesday, Aug. 7 at Brandon Regional Library, 619 Vonderburg Drive in Brandon

For more information, call Hillsborough County's Community Liaison at (813) 276-8622.

###

¿habla usted español? aprenda de los expertos sobre cómo prepararse para los huracanes

los seminarios de prevención contra huracanes del condado de hillsborough cubrirán una variedad de temas relacionados con las tormentas

condado de hillsborough, florida (9 de julio de 2019)  los preparativos para huracanes se realizan mejor en épocas de cielo azul. el condado de hillsborough está facilitando que los residentes de habla hispana aprendan cómo prepararse para una gran tormenta con el asesoramiento de expertos durante cinco talleres en todo el condado en julio y agosto.

los seminarios se llevarán a cabo principalmente en español, con traducciones al inglés disponibles.

los residentes pueden aprender cómo prepararse a sí mismos, a sus familias y a sus hogares para una tormenta que se aproxima, cómo refugiarse de manera segura, los pasos que pueden tomar ahora que ayudarán a la recuperación y los recursos disponibles. entre los muchos temas, los talleres cubrirán cuándo evacuar, así como información de refugio para personas con discapacidades. las presentaciones serán conducidas por el personal del condado y the charlie-mike regional aviation disaster relief group.

todos los talleres son a las 6:30 p.m. la inscripción comienza 30 minutos antes. los talleres están programados para los siguientes días:

• miércoles, 10 de julio en bloomingdale regional library, 1906 bloomingdale ave. en valrico
  • miércoles, 17 de julio en west tampa branch library, 2312 w. union st. en tampa
  • miércoles, 24 de julio en la biblioteca regional southshore, 15816 beth shields way en ruskin
  • miércoles, 31 de julio en seffner-mango branch library, 410 n. kingsway road en seffner
  • miércoles, 7 de agosto en la biblioteca regional de brandon, 619 vonderburg drive en brandon

para obtener más información, llame al oficial de enlace comunitario del condado de hillsborough al (813) 276-8622.

Tagged

No tags